Saturday, January 26, 2013

♥ My Bad Experience

When i writing this entry im still trauma
Why?
Here's the story
Last Thursday (24th Jan 2013), saya nak balik kampung (Temerloh)
Something very bad happened to me at Highway Karak
U know what, saya hampir hampir nak TERBABAS
What i can imagine that time my car akan langgar kereta Unser yang ada tepi jalan tu and masuk longkang
It was very bad experience
That time memang hujan
What i can remember, saya baru lepas potong 1 car then nak turun bukit
Then ada selekoh
I was on the right lane
Suddenly my car gerak ke left side
Then i was like, eh kenapa ni?
What happened???
Then stereng kereta ke kiri dan ke kanan 
Kat tengah lane
Saya tengok kat tepi jalan tu ada kereta unser kat tepi 
Then terus pusing stereng ke kanan
At the same time takut kereta belakang langgar from the back then pusing stereng ke kiri
Then my car laju gile gerak ke kiri and SIKIT lagi nak masuk longkang
Saya dah pejam mata
But suddenly my car stop
Alhamdulillah tak masuk longkang
If tak memang remuk kereta
Then saya cepat cepat turun dari kereta sebab ingat kan tayar pecah
At that time, kat tepi jalan tu pun ada satu lorry stop
Then that Indian said to me 'Akak pergi parking depan sikit, nanti kereta lain pulak terbabas'
Pastu Indian guy tu pergi kat tempat yang saya terbabas tu, then suruh kereta lain slow
I am not sure why they were there
Then saya pun cepat cepat check tayar and gerak depan sikit
Saya sangat shaking that time
And cepat cepat call my sis and told her everyting
Nak call my parents tapi my sis tak kasi sebab takut diorang risau
After dah tak shaking sangat, terpaksa jugak drive slow slow
While driving terbayang bayang what actually happened just now
Its feel like dreaming
I really dont know saya langgar apa
Sebab bunyi macam langgar batu, tapi asal licin sangat kan
Maybe ada something tumpah from lorry yang berhenti tepi jalan tu sebab dorang kelam kabut je
Entahla
yang penting im saved
Im very grateful yang tak de kereta yang langgar saya dari belakang masa saya terhuyung hayang kat tengah tengah lane tu
Maybe sebab kereta tu jauh sikit from my car
Sangat grateful jugak sebab my car stop betol betol before longkang
ALHAMDULILLAH
Terima kash Allah kerana selamat kan HambaMu ini
T_T

So my advice to all of you, kalau drive kat highway, tak payah la laju sangat
Nak pulak time hujan kan
Banyak jugak dengar cerita orang tuang minyak kat highway
But seiously bila langgar minyak tu, kereta memang tak boleh dikawal
Be careful okay 



1 comment:

Puteri Bt Ahmad said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaa hati-hati!!!!!! sgt drive slow2 bile hujan keyh :'(